2011. október 24., hétfő

"Scanned" Elektroakustische Konzert

Ezen voltam ma. A sulink zenerészlege rendszeresen tart ingyen koncerteket, ez is a programfüzetükben volt. Úgyhogy - csak sejtve, mi lesz ez - elmentem. Amire számítottam, az valamiféle minimál-zajzene (amit nagyon szeretek), ami valójában volt, az elektronikus komolyzene (amit szintén szeretek, úgyhogy there was no problem).
Kalandos utam volt, mert úgy számoltam, hipphopp odaérek, de valahogy jól eltévedtem, és végül negyedórás késéssel nyitottam be egy terembe... ahol a színpadon csak négy hangszóró volt. A zene már ment, gyorsan leültem. Először nagyon furcsa volt, hogy nem volt mit nézni, de aztán rájöttem, hogy így sokkal jobban el lehet mélyedni a zenében... A zenész, Stéphane Roy hátul állt egy keverőpultnál. A koncert után pedig előadást tartott - egy francia pasi Németországban, angolul! Hát... a franciák angolja... :) De amit mutatott, hogy milyen módszerekkel lehet "lekottázni" az elektronikus zenét, az nagyon érdekes volt. Szerintem sokkal érthetőbb egy vizuális beállítottságú embernek, mint a normál kotta - legalábbis nekem eléggé juhéééértem-élmény volt. :D Egy részét megtaláltam a neten, így néz ki: