2011. október 17., hétfő

Suli

Most már tényleg megvolt az első igazi melózós iskolai napunk. Az eddig bennt töltött időnk inkább hivatalos ügyintézéssel, és kurzusfelvétel-káosszal telt - például bementünk egy kurzusra, amit végülis nem tudtunk felvenni...
Szóval mostantól hétfő reggelenként a Képzőművészeti részlegben vendégeskedünk, manuális nyomtatás órán - német címe: "Drucken als Zeichnen" azaz nyomtatás mint rajzolás. Elsőként a hidegtűt próbáltuk ki. Érdekes volt, mert a Budaiban én már hidegtűztem, és ismerem, hogy milyen lépések vannak a nyomtatásban, de itt sokkal többféle felszerelés van, ezért láttam új lépéseket is. (Például hogy a lemezt fel kell melegíteni festékezéshez, ehhez van hőfokszabályozós melegítőlap. Illetve a terpentines lemosáshoz van egy külön elszívókamra/asztal, ami nagyon jó, mert emlékszem, hogy amikor otthon egész nap bent voltam a nyomdában... finoman szólva illuminált állapotban mentem haza.)
Így néz ki a nyomda:
Délután pedig Arduino/Puredata worksopon vagyunk, ami nem kredites tantárgy, hanem workshop - azaz "szakkör".
(Itt a worksopok többnyire spontán szerveződnek, ha van elég diák aki bemegy a témában illetékes tanárhoz, hogy adott témájú workshop érdekelné.) Hát mi bementünk a Digitális Média részlegere, és most úgy néz ki, hogy van egy nagyonjó workshopunk - amin összesen hárman vagyunk: Gabi, én és egy német srác, Norman. Meg a tanár, Jukka. Családias. És a kedvünkért angulul van az óra... Hihetetlen :)
Erről semmi érdemleges képem nincs, csak ez. Az asztalon volt, tetszett.